fredag 14 mars 2014

Utgrävning vid magasinet


Som nybliven ägare till vår lilla jordbruksfastighet är jag sugen på att röja och rensa upp kring uthusen. Det har varit igenväxt med hallonsnår och nässlor och jag ser framför mig en blivande oas med grönsaker och blommor i långa rader. Vi får se hur det blir med det. I vilket fall som helst stöter jag på lämningar från tiden när det fanns djur på gården. Framför dörren till magasinet/svinstian (?) har jag grävt fram flata stenhällar som varit trampsten för djuren. Finns det ännu mer spännande saker dolda i jorden? Medan jag gräver och letar så åker ogräset bort av bara farten :-) Och det är jättefin jord. Ska jag börja med potatis kanske? Eller passar det bättre med buskar och blommor mot husväggen? Det kliar verkligen i fingrarna att börja odla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar